3 טיפים לעסק המתחיל
האתגר הגדול ביותר של כל עסק הוא למשוך לקוחות, זה בעצם כל ההבדל בין עסק מתחיל לעסק עובד.
כמובן, תהליך זה הוא תהליך איטי ולא פשוט שהמפתח האמיתי שלו הוא התמדה, ולאחר מכן מצטרפות אליה תנועה ותאוצה.
הקושי הוא, שהרבה עסקים קטנים שרק התחילו מוצאים עצמם אובדי עצות. איפה מתחילים, לאן להתקדם, מהם היעדים שלי? כמה כסף להשקיע? ואיפה?
"פרסמתי ברשתות החברתיות לבד ואח"כ בעזרת חברה חיצונית והתוצאות לא הגיעו"
"אשמח מאוד להשקיע כסף רק שיגיעו תוצאות"
"לא מפרסם יותר זה לא עושה את העבודה"
השאלה היא, האם פרסמת נכון? האם פרסום מסוג זה מתאים עבור העסק שלך? האם הצלחת להגיע לקהל היעד שלך?
בכתבה זו אשתף מספר צעדים בסיסיים שכדאי לכל עסק קטן לעשות. אין לי ספק שהם לא יענו לכם על כל הצרכים אבל בוודאי יתנו לכם כיוון חיובי להתקדמות.
1- ערך!
מה העסק שלכם עושה? התשובות תמיד מתחילות ב-"אני מוכר , אני מייצר, אני מטפל" כל אחד לפי תחומו.
התשובה האמיתית היא מהו בעצם הערך שלכם ללקוח? מה הוא מקבל? ולא מה אתם עושים או נותנים.
לדוגמה: יש לי חנות לכלי בית שמיועדת ללקוחות שמחפשים מוצרים איכותיים במחיר סביר.
אני עוזר לאנשים להגיע להעצמה אישית באמצעות טיפול רגשי. אני מייצר בגדים בתפירה אישית למי שחשובה לו האיכות והעמידות לאורך זמן.
לסיכום:במקום מה אני נותן – מה הלקוח מקבל. הלקוח הוא במרכז ואני מסתכל דרך העיניים שלו.
2- מיקוד בקהל מטרה
אם עברתם את השלב הראשון (ערך ללקוח) נעבור לשלב השני, מיהו הקהל שלי?
למי אתם מכוונים את השירות? זה בסדר אם לא כל הגילאים והמינים מתאימים לכם, מספיק שיש לכם קהל קטן ואוהד שהמוצר או השירות שלכם מתאים להם כמו כפפה.
אם הבנתם מי הקהל, כנראה שאתם מבינים איפה הוא גולש ואילו תכנים הוא צורך. תוכלו למקד את הפרסום שלכם בערוצים הנכונים ובעלויות זולות בהרבה!
לסיכום: הכירו את הלקוחות שלכם והתמקדו בשיווק שמותאם אליהם.
3- תקשיבו ללקוחות שלכם
אל תחליטו מה הלקוחות מוצאים בכם. תשאלו אותם מה הם צריכים, את מי הם חיפשו ומה גרם להם להגיע או להתקשר. אתם תופתעו לגלות דברים שונים ממה שחשבת, צרכים חדשים שחוזרים על עצמם ויותר מהכל לקוחות שמעריכים שיש מי שבאמת מקשיב להם!
היום חלק גדול המצרכנים דואג ללמוד ולחקור לפני שהוא מגיע אליכם, הוא יודע מה אתם מוכרים, בכמה ומה המתחרים שלכם עושים. לכן יש לשים לב שלקוחות שונים מגיעים בשלבי בשלות שונים וחשוב להבין באיזה נקודה הם נמצאים. לכן יש לשים לב לא רק לנוכחות שלכם ברשת אלא גם למסרים ולנראות שלכם!
לסיכום: שאלו את הלקוחות שלכם, הבינו אותם ותנו מענה טוב בהרבה.
אנו מאחלים לכל העסקים בגן יבנה ולכל הגולשים שלנו ברכה והצלחה.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והצעה באמצעות טופס צור קשר..
צוות GanYavnez
[wpforms id="6107" title="true"] |